Herczig Norbi: Hello, jó öreg aszfalt, régen láttalak

A MOL Racing Team közleménye:

Murvás versenyek után újra aszfalton vereti a MOL Racing Team csapata, az ERC ötödik futama Norbiéknak mégis újdonság, hiszen tavaly kihagyták a Rally di Romát.

“Buona sera” – köszönt vidáman Herczig Norbi, amikor a Olaszországban, a Rally di Roma Capitale adminisztratív gépátvétele után utolértük. A MOL Racing Team pilótája akkor boldog, ha versenyezhet, de ezúttal van még egy oka a jókedvének.

“Nagyon kedvelem Olaszországot, egyértelműen a második kedvenc országom Magyarország után. Megunhatatlan, ahogy az emberek kommunikálnak egymással és közben ráerősítenek kézzel is, és amilyen lazán fogják fel az életet. Nem tagadom, ez utóbbi néha okoz gondokat is, de nem lehet nem szeretni őket” – mondta Norbi.
NEM VOLT AZ IGAZI A TESZTPÁLYA
Norbiék persze nem nyaralni érkeztek Olaszországba, hanem versenyezni, és a teszttel meg is kezdődött a felkészülés a hétvégi Európa-bajnoki futamra. Az előjelek nem rosszak, de azért akadnak gondok is.

“Technikailag rendben vagyunk, hiszen a világ egyik legprofibb csapatától kapjuk a támogatást, úgyhogy ilyen jellegű gondokra nem számítok. Az sem zaklat fel különösebben, hogy teljesen ismeretlenek a pályák, hiszen tavaly mínuszoltuk a Rally di Romát. “Viszont a tesztpálya, amit kaptunk, nyomokban hasonlít csak arra ami a versenyen vár majd ránk” – magyarázta Norbi.

“Egy széles, jó minőségű burkolaton futó tesztpályán mentünk, amivel nem is lenne semmi gond, ha az olasz futam pályáinak bő kétharmada nem egészen más minőségű aszfalton zajlana. Egy kis rész lesz olyan, mint a tesztpálya volt, és vannak egy-egy szakaszon belül olyan részek, amik hasonlóak, de javarészt egészen más lesz.”
“Ez egyébként most nem akkora gond, hiszen a magyar ralibajnokságban eltöltött éveknek köszönhetően Ramónnal kicsit még mindig otthonosabban mozgunk aszfalton, mint murván”
– utalt az ob I.-ben fellelhető aszfaltos versenyek nyomasztóan nagy számára Norbi.

“Ez a teszt-dolog már nem először jön elő, de ez is egy fontos tapasztalat számunkra. Erre a jövőben nagyon oda kell figyelni, előfordulhat, hogy privát tesztre le kell majd foglalnunk néhány pályát.”

AZ ISMERETLENBE UGRANAK, DE NEM ÓVATLANUL
A MOL Racing Team pilótája elmondta, a Polo GTI R5-ös eddig is versenyképes volt mindkét burkolaton a mezőnnyel, de még inkább azzá vált az új fejlesztésű lengéscsillapítóval, ami Rómába debütál majd.

“Mivel még nem jártunk itt, a legfontosabb feladatunk a pontos itiner összeállítása, a többivel úgy vagyunk, hogy Ramónnal együtt pályafutásunk nagy részét aszfalton versenyeztük végig, úgyhogy olyan nagy meglepetés nem vár ránk.
Magabiztosak vagyunk, gyorsan visszajöttek az automatizmusok, megvan a tempónk, éreztük a féktávokat és a kanyarsebességet is, úgyhogy mindenképpen optimistán várom a versenyt”
– szögezte le Norbi.
“Az utóbbi versenyek előtt is mindig jól éreztem magam, mégsem sikerültek igazán jól, úgyhogy ha kérhetek egyet a sorstól, az nem is egy kis szerencse lenne, hanem az, hogy legalább balszerencsések ne legyünk. Mindenesetre lazák vagyunk, nem görcsölünk rá a versenyre, tiszta fejjel fogunk menni.”

“Jósolni nem szeretnék, a célunk, mint minden olyan versenyen, ahol először megyünk, a biztos célbaérkezés, és a használható itiner összerakása, de versenyezni jöttünk. Fordulhat úgy, hogy már a pontszerzéssel is elégedett lennék,
de ha olyan közel tudunk menni az élmezőnyhöz, mint például a Kanári-szigeteken néhány gyorsasági szakaszon, akkor menni fogunk a minél jobb helyezésért”
– mondta elszántan Norbi, majd nevetve hozzátette, amikor visszaszámol az óra, és bekapcsol a rajtgép, a legjobb szándék mellett is felbukkan minden versenyző mellett a kisördög.

Fotó: MOL Racing Team

Related posts